ראשי > טרור, כללי, פיגועים > 22 שנים לפיגוע בשגרירות בבואנוס איירס

22 שנים לפיגוע בשגרירות בבואנוס איירס

לפעמים שמו של הבלוג אינו מתאים לתכניו. בוודאי לא לרשומה הזו, המוקדשת לאירוע שהתרחש היום לפני 22 שנה: הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס. זו לא היתה הערת שוליים, לא בדברי ימי הטרור, וכמובן שלא בכל הקשור לטרגדיה האנושית של נפגעי הפיגוע ובני משפחותיהם.

ב-17 במרץ 1992 התפוצצה מכונית תופת ליד בניין השגרירות הישראלית בארגנטינה. חלקים גדולים מהבניין קרסו על יושביו. 29 בני אדם נהרגו בשגרירות ובסביבתה, יותר ממאתיים נפצעו. המוסד זיהה את עקבותיה של איראן במעשה. הרשויות בארגנטינה פתחו וסגרו את תיק החקירה כמה פעמים. מבחינת הממשלה שם התיק כבר סגור, חלה עליו התיישנות. אבל יש עדיין גם שם מי שמעלים את הפיגוע על סדר היום. על פרטי הפיגוע – באתר השב"כ. ביולי 1994 בוצע פיגוע נוסף בבואנוס איירס, בבניין "אמיה", הקהילה היהודית. בפיגוע זה נהרגו 85 בני אדם וכ-300 נפצעו. 

בין הרוגי הפיגוע בשגרירות במרץ 1992 היו ארבעה ישראלים, עובדי השגרירות:  זהבה זהבי, דוד בן-רפאל, עלי בן-זאב ואליאורה (אלי) כרמון ז"ל.

מן הארץ עקבנו בחרדה אחר הדיווחים משם. כמו כולם, כמו לאחר כל פיגוע, אבל הרבה יותר. כי בתוך הבניין ההרוס היו בעת הפיצוץ חברינו הטובים דני ואלי כרמון. דני נפצע והועבר לבית חולים. אל אלי התקשו המחלצים להגיע. חברים במשרד החוץ עדכנו אותי במתרחש שם, במאמץ הקדחתני לחלץ אותה, יחד עם נפגעים נוספים. עד שהגיעה הידיעה על מותה. 

בדיוק 22 שנה אחרי, אני מביא כאן את הכתבה שפורסמה ב"מעריב" ימים אחדים לאחר הפיגוע, כאשר הגיע ארונה של אלי ארצה (לקריאה נא לחצו על התצלומים).

כרמון 1

כרמון 2.

החברים התארגנו לאחר האסון כדי להנציח את זכרה. ושנתיים לאחר הפיגוע, בינואר 1994, נחנך "גן אלי" בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, שם התגוררה המשפחה.  

Scan0040

  1. צפריר עפרוני
    21 במרץ 2014 ב- 19:59

    כאוב ומרגש!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

קהילת פרפרים - הבלוגוספרה שלנו

וגם מסעות מצולמים כאו ושם * footnotes to history * הבלוג של רפי מן

סריטה

בלוג קולנוע

הערות שוליים להיסטוריה

וגם מסעות מצולמים כאו ושם * footnotes to history * הבלוג של רפי מן

אופ-אד מאחורי הדברים ומה שבינהם

תקשורת, עיתונאות, בטחון, צבא, היסטוריה, מודיעין, פוליטיקה ומה שבינהם

historian51's Blog

A great WordPress.com site

המולטי יקום של אלי אשד

לכאן קל להיכנס אבל קשה מאוד לצאת .

הבלוג של מכון גנזים - אגודת הסופרים

כל הזכויות שמורות ליוצרים

A Photographers diary of the Universe

I am a cell biologist, photographer, cyclist and hiker living in Jerusalem, Israel. In this blog I will describe and mainly depict past, current and future journeys to remote, and less remote corners of our beautiful home planet.

"נתונאות"

האתר הישראלי ל-DATA JOURNALISM

ספי הנדלר

על אמנות ולא רק. מהרנסנס ועד היום

משה הרפז

המתבונן: ככל שתרבו להתבונן כך תראו יותר!

עיתונאים

בלוג על מעמד העיתונאי בישראל

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.